Σπάμε την Σιωπή, Ενώνουμε τις Φωνές μας Ενάντια στη Βία και στον εκφοβισμό
Το 1 ο ΕΠΑΛ/ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΠΑΛ Αιγίου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού,
συμμετείχε στη δράση, με τίτλο: «Σπάμε τη Σιωπή, Ενώνουμε τις Φωνές μας Ενάντια στη
Βία και στον Εκφοβισμό». Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση ενάντια στη βία και
στον σχολικό εκφοβισμό τόσο των μελών της σχολικής κοινότητας όσο και της κοινωνίας
γενικότερα.
Αρχικά, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς
Κωστακιώτη Ελένη και Σερεμέτη Μαρία, ετοίμασαν αφίσες, που τοποθετήθηκαν
στους χώρους του Διοικητηρίου και στις οποίες με συνεργατικό πνεύμα οι συμμετέχοντες
εξέφρασαν ελεύθερα τις ιδέες τους στέλνοντας ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης
απέναντι στο πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας. Παράλληλα, άλλοι μαθητές και μαθήτριες,
σε μία προσπάθεια να απεικονίσουν διάφορα συναισθήματα που συνδέονται με το
φαινόμενο της βίας και του εκφοβισμού, κατασκεύασαν μάσκες τις οποίες και φόρεσαν.
Τέλος, όλοι οι μαθητές του σχολείου παρακολούθησαν βίντεο με τίτλο «Οι σκέψεις της
Νεφέλης» (https://youtu.be/B8dPtmaVDro?feature=shared) ενώ, μετά τη συζήτηση που
ακολούθησε, τους δόθηκε ένα χαρτάκι στο οποίο έγραψαν καθετί που τους φοβίζει και
που νιώθουν, σε μία προσπάθεια τα «θύματα» να μιλήσουν για τη βία και να «σπάσουν»
τη σιωπή τους. Συγχρόνως, τους δόθηκε ένα μπαλόνι, το οποίο φούσκωσαν και, αφού
τοποθέτησαν μέσα το χαρτάκι τους, το έδεσαν.
Στις 11.00 ώρα Ελλάδος, ώρα προκαθορισμένη και κοινή για όλους
τους πανελλαδικά συμμετέχοντες στη δράση, μαθητές και φοιτητές, ο σύλλογος
διδασκόντων και οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1 ου ΕΠΑΛ/ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΕΠΑΛ Αιγίου
συγκεντρώθηκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου και έσπασαν όλοι μαζί ταυτόχρονα τα
μπαλόνια τους προκειμένου ο κρότος από το σπάσιμο των μπαλονιών να συμβολίσει το
σπάσιμο της σιωπής στη βία.
Η δράση οργανώθηκε από τη διεύθυνση και το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου,
επειδή είναι στις προτεραιότητές τους η δραστική πρόληψη και η συστηματική
αντιμετώπιση συμπεριφορών και περιστατικών που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και
την ψυχική και σωματική υγεία κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή της σχολικής μονάδας.